Acte necesare pentru vânzarea imobilelor/apartamentelor

Documentele necesare pentru părți implicate în tranzacție:
- Cărțile de identitate și certificatele de căsătorie pentru vânzători și cumpărători.
- Pentru cetățenii străini: pașaportul și certificatul de înregistrare fiscală în România (N.I.F./ C.I.F. – eliberat de ANAF – NIF-ul se obține prin procură).
- Sentința civilă/certificatul de divorț – dacă este cazul.
Documentele necesare pentru apartament sunt:
- Acte de proprietate: contract de vânzare-cumpărare sau de construire, proces verbal de predare-primire, dovadă achitare integrală apartament, certificate de moștenitor și actele vechi de proprietate, contracte suplimentare cum ar fi contract de donație, contract de partaj, etc., declarații de radiere ipotecă, sultă, privilegiul vânzătorului – dacă este cazul, acte modificare apartament, cum ar fi autorizație de construire și proces verbal de recepție finală a lucrării – dacă este cazul.
- Schița cadastrală, încheierea de intabulare și extras carte funciara pentru informare.
- Certificat de atestare fiscală pentru vânzători, eliberat de Direcția de Impozite și Taxe Locale / Direcția Venituri Buget Local.
- Certificat de performanță energetică.
- Adeverință de la asociația de locatari.
- Ultimele chitanțe și facturi pentru utilități (ENEL, E-ON, gaze naturale, etc.).
- Extras de carte funciară pentru autentificare, obținut de catre Biroul Notarial.
- Extras de CONT pentru vânzător (contul în care se virează prețul vânzării).
În cazul persoanelor interzise sunt necesare urmatoarele documente:
- Hotărârea judecătorească prin care a fost numit tutorele.
- Dispoziție de curator pentru semnarea actului notarial.
- Cartea de identitate a reprezentantului legal.