Acte necesare pentru dezbaterea succesiunii


Succesiunea este reglementata de Codul Civil și constituie procesul legal prin care familia poate moșteni bunurile lăsate de un membru decedat. Descoperă în continuare ce documente sunt necesare de la instituțiile de stat, oficiile de stare civilă și cele de proprietate pentru a organiza dezbaterea succesiunii.

Documente necesare pentru dezbaterea succesiunii:

  1. De la institutiile statului:
    – certificat fiscal de la Primărie
    – certificat fiscal de la ANAF
    Certificatele se elibereaza pe baza adreselor intocmite de notarul public.
  2. Acte de stare civilă:
    – Acte de identitate ale moștenitorilor.
    – Certificat de deces al persoanei decedate.
    – Certificat de căsătorie al soțului supraviețuitor.
    – Acte de identitate ale soțului supraviețuitor.
    – Certificate de naștere ale copiilor.
    – Certificate de căsătorie ale fiicelor defunctului.
    – Certificat de deces, în cazul unui copil decedat.
  3. Acte de proprietate:
    – Titlu de proprietate, acte de vânzare, donație și alte acte de proprietate relevante.
    – Încheiere de inabulare în cartea funciară și schiță cadastrală, după caz.
    – Extras de informare, dacă este necesar.
    – Autorizație de construcție sau adeverință de la primărie care să ateste posesia continuă și neîntreruptă pentru mai mult de 30 de ani.
    – Doi martori (care să nu fie rude, să poarte ochelari dacă este necesar și să fie alfabetizați) – aceștia trebuie să fie prezenți la stabilirea termenului pentru soluționarea dosarului.
  4. Alte documente relevante:
    – Procuri, testamente, declarații, hotărâri judecătorești, certificate de divorț și orice alte acte legate de moștenire.